9 måneder 9 måneder

Onsdag morgen klokken 0330 ringer vekkeklokken. Flyet til Zürich går ca. 0645, og det er på tide å komme seg til flyplassen. Det var litt turbulens under flyvningen, men vi kom oss helskinnet ned på bakken, både Robin og jeg. I Zürich møtte vi Samuel og Janne. Vi startet med en god frokost, og gikk så rundt i byen. Igjennom en park, innom et tivoli, et galleri, spiste ost og endte opp på et utested oppe ved universitetet. Derifra tok vi en über tilbake til en pub i nærheten av hvor Samuel bor. Det ble i overkant mange drinker, men vi kom oss om sider hjem i 12-tiden.

• Frokost på kafé Bebek Frokost på kafé Bebek
  • Utsikt mot Zürich innsjø Utsikt mot Zürich innsjø
  • Tivoli Tivoli
  • Mate ender med sure jordbær Mate ender med sure jordbær
  • Utstedet ved universitetet - bQm Culture Café & bar Utstedet ved universitetet - bQm Culture Café & bar
  • Olé Olé bar Olé Olé bar

Torsdag morgen tok vi toget til Freiburg. Jeg hadde reservert en AirBnB rett i nærheten av togstasjonen. Leiligheten virket liten på bildene, men i virkeligheten var den ganske stor og flott plassert i en bakgård. Verten som tok oss i mot anbefalte en restaurant oppe ved Schlossberg. Vi reserverte derfor et bord samme kveld, og gikk litt i byen først. Spiste en bedre lunsj, drakk litt øll og gikk opp til restauranten. Søster kom sent samme kveld, men rakk dessverre ikke å bli med ut å spise.

• Fra leiligheten i Freiburg Fra leiligheten i Freiburg
  • Rothaus Schwarzwald Erleben Rothaus Schwarzwald Erleben
  • Schlossbergrestaurant Dattler Schlossbergrestaurant Dattler
  • Schlossbergrestaurant Dattler solnedgang Schlossbergrestaurant Dattler solnedgang

Fredag var første dag med festival. Etter en god frokost i leiligheten dro Samuel og Robin til festivalområdet, mens vi andre dro for å se utsikten fra kirken i sentrum av Freiburg. Vi prøvde først å finne en vei opp fra innsiden, men fikk så vite at trappen opp var på høyresiden av kirken (sett fra front). Det var en lang trapp opp, etterfulgt av enda flere trappet etter billettluka.

Robin ringte og sa at han ikke fikk sjekke inn ved hovedinngangen. Vi hadde begge kjøpt kombinert 3 dages festivalbillett med VIP-tilgang og overnatting på "Camping C". Vi hadde opprinnelig også leid et telt til 4 personer, men kansellerte det da vi fikk vite at teltet og plassen ikke var kompatible. Camping C var for de som kommer med campingvogn eller egne større telt. Robin måtte derfor bevege seg 3,5 Km rundt området for å sjekke inn på campingområdet. Med det i mente tok jeg likevel sjansen på hovedinngangen. Også her fikk jeg melding om at jeg ikke kunne sjekke inn, men ble så henvist til en helpdesk hvor jeg fikk utstedt en tilsvarende billett uten camping. Så det løste seg faktisk veldig greit.

Det var egentlig ikke noe spesielt jeg hadde planlagt å se denne fredagen. Det er fem store scener på festivalområdet som er i enden av et lite vann. Scene 4 er der jeg normalt liker musikken best da den er mer melodisk. Ghost Rider spilte fra åtte til halv ti. Låter jeg liker:
In One Breath
You make me feel

Videre hørte vi på noe av Omiki og Bliss. Bliss hadde jeg ikke hørt om før, men han hadde mye bra show der han danset rundt med en gitar. Bliss har også laget mye sammen med Infected Mushrooms som jeg har hørt mye på før.
Omiki - Yumba
Bliss - Ani Mevushal
Bliss - My LSD song

• Frokost i leiligheten Frokost i leiligheten
  • Freiburg fra toppen av kirkespiret Freiburg fra toppen av kirkespiret
  • Kom meg inn med riktig armbånd Kom meg inn med riktig armbånd
  • Vi leide en flamingo Vi leide en flamingo

Lørdag morgen var litt tung, men vi fikk omsider laget oss frokost. Vi kom oss omsider opp til festivalområdet med buss. Det var ekstremt varmt, så vi fikk egentlig bare fra skygge til skygge, og hadde ikke krefter til å nyte musikken. Det var heller ikke noe på programmet som fristet veldig. I 3-4 tiden ble festivalen avlyst for dagen grunnet varsel om massivt med regn, vind og tordenskyer. Informasjonen var bare på tysk og fransk, og var ganske ufullstendig selv fra hva Samuel oversatte. Samuel og jeg fant søster et stykke utenfor området på vei tilbake til bussene. Evakueringen foregikk ganske rolig, til tross for enorme mengder mennesker. Det var komplett umulig å bruke Internett, men SMS fungerte. Robin hadde gått i forveien og Janne fikk vi ikke tak i. Vi kom oss hjem i det himmelen åpnet seg, og det regnet og lynte intenst en god stund. Vi kjøpte kebab og pizza og tok en tidlig kveld.

• Mye regn og torden lørdag kveld Mye regn og torden lørdag kveld

Søndagen var den store dagen. Phaxe og Neelix spilte fra 15.00 til 18.00, og Boris Brejcha fra 20.30 til 22.30.
Baggen var pakket med det mest nødvendige. Et stort tynt pledd, silikonørepropper, sprayflaske, solkrem og batteripakke. Pleddet for å danne en "base" ved vannet, slik at vi hadde et fast sted å møtes. Formbare ørepropper for å kunne justere lyden som slipper igjennom. Solkremen trenger strengt tatt ingen forklaringen, men batteripakken var helt nødvendig da en hel dag med bilder og video tømmer telefonen. Og det er ikke gøy med en telefon som ikke kan brukes. Og sprayflasken da. Den er veldig kjekk å spraye seg og andre med når det er varmt.

Det ble mye øll, musikk og litt bading inne på VIP-området mellom slagene.

Ghost Rider - You´re my reason
Boris Brejcha - Ginger

• Boris Brejcha Boris Brejcha
  • Flere med maske inspirert av Boris Flere med maske inspirert av Boris

Mandag morgen pakket vi sammen, ryddet og reiste hvert for oss. Robin og jeg dro en tur innom München for å slappe av på et spa en ekstra dag.

Therme Erding. Godt å få slappet ordentlig av etter flere dager med festival. Hjemme igjen på onsdag hadde avokadoplantene mine vokst seg store, og jeg har nå fått sett alle fem episodene av nye The Witcher sesong 3 på Netflix.