PC Lillehammer
2 jan. 2012Tags: Tombraider
Kjøpte og satt sammen en ny PC i 2008, en Intel Q6600 klokket til 3Ghz med 8GB RAM og et 3870X2 skjermkort. Jeg har siden byttet ut hovedkortet grunnet at det gamle ikke støttet 16x PCIe på begge sporene for crossfire. Hadde så 2x 4850 kort en stund jeg gikk over til et ATI 5850.
- Bioshock 1
- Need for speed Hot Pursuit
- Unreal Tournament 3
Just Cause 2: For et herlig spill! Så en artikkel som omhandlet "de største spilleverdene" i dataspill og fant så at dette spillet hadde et ekstremt stort kart. Så en trailer og måtte bare kjøpe spillet. Du spiller en agenten Rico Rodriguez som er kommet til øya Panau for å hjelpe til å styrte en ond diktator. Spillet er veldig inspirert av GTA, men med større fokus på motoriserte fremkomstmiddel av alle slag, samt at Rico har en fallskjerm og en krok kan kan bruke for å forflytte seg overalt. Nydelig grafikk, enorme områder, artige oppdrag og ekstrem action! Funker veldig bra på projektor med en Logitech dual action gamepad (Krever en xbox 360 controller emulator)
Portal 2 Er naturligvis en oppfølgerer, og starter en god stund etter eneren. Du våkner opp på et rom og rett før du vet ord av det, kollapser hele bygningen du befinner deg i. En dum, men tilsynelatende snill rund robot (Wheatley) hjelper deg å rømme intakt. Maskinen i kontroll av test-komplekset, GLaDOS (Genetic Lifeform and Disk Operating System), våkner dessverre opp igjen, hun vi tok av dage i slutten av eneren.
Vi mister så Wheatley av synet, og må gå igjennom et stort antall tester i kjent stil, inntil vi på nytt klarer å bryte løs fra testopplegget. GLaDOS er oppriktig skuffet og såret siden vi drepte (deaktiverte) henne. Hun bruker enhver anledning til å rakke ned på oss.
Det neste på planen til Wheatley er å ødelegge produksjonen av laster-robotene som skyter automat-ild, samt stoppe tilførselen av nervegass. Neste steg er å demontere GLaDOS og sette Wheatley inn i kontroll i stede for. Og det var ikke lurt...
Fallout 3: Spillet består at et stort øde landskap ødelagt at en verdensomspennende atomkrig. Menneskerasen har overlevd ved å ta skjul i bomberom "velv" spredt utover. Du starter spillet som en liten krabat, gutt eller jente alt ettersom hva du velger. Du vokser opp, velger hvilke personlige egenskaper du setter mest pris på, tar noen tester og klarer omsider å rømme fra velvet på jakt etter faren din. Du prater med mennesker du treffer, hjelper dem eller bedrar dem. Valutaen i den nye verdensorden er brusflaskekorker (caps), og har du mange nok av dem kan du få kjøpt deg hva det nå enn skal være. Spillet har en hovedhistorie og masse små sidehistorier. Hva du sier og gjør avgjør om du blir god eller ond og dermed hvilke oppdrag du kan løse. Etterhvert som du blir mer erfaren kan du bygge på karakteren din sine ferdigheter. Det kan være dirkeferdigheter, medisin, våpen, handel, snakkeferdigheter osv, og gjør at du kan tilpasse spillestilen slik du ønsker. Storme på, snike seg rundt, snakke deg ut av situasjoner osv...
Hvordan få det til å virke under Window 8
"The struggle of survival is a war without end, and war – war never changes."
Tomb Raider Underworld: Lara Croft fortsetter søken etter sin mor der vi slapp historien fra "Legend" der Lara søkte etter kong Arthurs hvilested Avalon. Et sted på havets bunn i middelhavet finner Lara en av guden Thor sine stridshansker. Hun blir like etter tatt i et bakehåndsangrep og klarer så vidt å kaste seg unna mens rømningsveien hun kom inn fra blir sprengt i stryker. Oppe på overflaten igjen møter hun Amanda Evert som har fanget Jacqueline Natla ombord på en båt. Jacqueline (en form for dødsengel) forteller Lara at Helheim og Avalon er samme stedet, og for å komme dit må Lara først finne Thors hammer.
Som vanlig medfører dette besøk overalt på kloden, alskens dødelige feller må unngås og diverse puslespill. Grafisk sett er spillet nå enda mer detaljert, Lara kan skyte to fiender samtidig (med to pistoler), nye "moves" er introdusert og været skal vist nok ha en større betydning på landskapet (glattere når det regner). Spillet har også vridd vekk fokuset fra å måtte pumpe tonnevis av bly inn i "bosser" på slutten av brett til å bruke ting i landskapet for å ta seg av de større monstrene. Eksempelvis den store blekkspruten på første brett der du ender med å slippe løs en stor spiss "lyskrone" ned på det stakkars krypet.
Dette er det 8.ende Tomb Raider spillet.
Call of Duty 4 - Modern Warfare 2: Samme stilen som Modern Warfare 2. Mer fokus på problematikken rundt sivile. Du følger flere historier med blant annet: angrep på Amerikansk jord og kamp i uoversiktlige gatestrøk mot paramilitære.
Call of Duty 4 - Modern Warfare: Alle spillene før i serien har hatt 2.verdenskrig som tema. I dette spillet flyttes fokuset inn på terrorisme og atom-trussel.
Quantum of Solace: James Bond - Quantum of Solace: Generelt er spill basert på filmer dårlige av natur. Ofte fordi produsentene har hatt stort press på seg for å få spillet ut, samtidig som at historien eller plottet fort blir for likt filmen.
Heldigvis finnes det unntak. Dette spillet, et 1.persons skytespill, har laget en spennende vri. For å komme igjennom her, må du aktivt benytte deg av dekning. Særlig om du spiller på de litt hardere vanskelighetsgradene.
Spillet har et variert spekter av brett, både fra denne filmen og "Casino Royale". Dessverre har utviklerne satt en sperre på 30 fps under spilling. Det merkes, men ødelegger ikke nevneverdig for flyten.
Runaway2 The Dream of the Turtle: Egen side på grunn av veldig mange bilder.
Tomb Raider Legend: Må si jeg er imponert over grafikken i dette spillet, da til å være det 3. nyeste spillet (eller nummer 7 i rekken totalt). Det er skattejakt, våpen og selvsagt Lara Croft. Slik det alltid har vært. I hvertfall siden TombRaider II som var det spillet jeg gikk igjennom sist av denne serien. Er rart hvor artig det er med all akrobatikken i dette spillet.